نحوه ايجاد و تاييد خبر نامه ايميل قبل از ارسال ( قسمت سوم )

آماده سازي اوليه خبرنامه ايميل

آيا تمامي موارد ذکر شده را در قسمت بدنه خبرنامه ايميل طراحي سايت خود مي‌گنجانيد؟

  • هويت برند
  • نويگيشن (Navigation) بالاي طراحي سايت
  • پيوند به وب سايت شما
  • لينک هاي رسانه هاي اجتماعي
  • دکمه هاي اشتراک گذاري
  • اطلاعات تماس
  • لينک نسخه وب پيج (Webpage)
  • پيوند به نسخه ساده متن
  • لينک لغو اشتراک در طراحي سايت
  • جزئيات شرکت و آدرس فيزيکي
  • نشانه هاي شخصي
  • محتواي هوشمند
  • تصاوير بهينه شده
  • متن جايگزين
  • سرتيتر طراحي سايت
  • زبان عملياتي
  • پيوند به مقالات
  • سي تي اي ها (CTAs)
  • کدهاي رديابي

نکته: بهتر است از طراحي سايت هاي آنلايني که از آن ها براي ساخت الگو و پست کارت هاي متنوع استفاده مي شود، بهره ببريد.

طراحي ايميل

  • ايميل خود را طراحي کنيد
  • درست مانند محتوا، ماموريت و هدف شما، قوانين طراحي را نيز در بر مي گيرد. اگر خبرنامه ايميل طراحي سايت شما تنها جنبه معرفي دارد، بنابر اين طراحي استفاده شده در آن بايد طبيعي و ساده باشد. اگر ايميل شما بخشي از نقشه يا طرح بازاريابي براي فروش محصولات است، بنابراين ايميل به کار رفته بدون شک بايد شامل تصاوير جذاب و سرتيتر هاي گيرا باشد.
  • علاوه بر اين، ترتيب بلوک و جدول ها نيز در اين نوع ايميل ها متفاوت است. اگر تخفيف بزرگ يا پيشنهاد ويژه اي براي مدت زماني خاص وجود داشته باشد، بايد آن را در بخش بالاي خبرنامه طراحي سايت قرار دهيد تا بتوانيد توجه مشترکان خود را فوري جلب کنيد. اگر ايميل مورد نظر برنامه اي براي يک رويداد باشد، بايد CTA را در انتهاي ايميل خود نمايش دهيد.
  • طراحي خبرنامه هاي ايميل طراحي سايت خود را در راستاي اهداف خود قرار دهيد. اگر نياز به CTA هاي چشمگير داريد، از تصاوير زيبا و چشمگير استفاده کنيد. چندين نکته مهم:
  1. طراحي خود را بخشي از برند خود کنيد. از لوگو، تگ لاين، شعار، عبارت هاي گيرا يا رنگ‌هاي کمپاني و شرکت خود استفاده کنيد.
  2. خبر نامه ايميل خود را در راستاي وب سايت خود تنظيم کنيد
  3. بين بخش گرافيکي، اطلاعاتي و طراحي خود تعادل ايجاد کنيد. وجود متن زياد در خبرنامه ايميل خسته کننده به نظر مي‌رسد. همچنين استفاده از تصاوير زياد نيز همين طور است. سعي کنيد طرحي را مورد استفاده قرار دهيد که پيش از اين آزمايش خود را پس داده است. استفاده از محتوا در ايميل ايده اي خوب به نظر مي رسد، اما نه خبرنامه‌ها. به طور عمومي، خبرنامه هاي ايميل 600 پيکسل پهنا هستند، بنابراين بهتر است در خبرنامه هاي ايميل خود تنها از يک رديف خاص استفاده کنيد.
  4. محتواي قرار گرفته درون فضاي سفيد، خوانايي بسيار بالايي ندارد.
  5. از CTA هاي چشم گير استفاده کنيد.
  6. از قالب هاي موبايل دوستانه استفاده کنيد.
  7. قالب خبر نامه ايميل طراحي سايت خود را در مرورگرهاي مدرن نيز بررسي کنيد.
  8. نسخه وب را فراموش نکنيد.
  9. نسخه متن ساده را نيز به خاطر بسپاريد.

تست ايميل

قدرت تست ايميل را دست کم نگيريد. حتي کوچک ترين فرصت ها براي بهبود و پيشرفت ايميل‌هاي خود را دست کم نگيريد. در ادامه، چک ليستي کوچک براي شما مهيا کرده ايم که قبل ازفشردن دکمه ارسال، خبرنامه ايميل طراحي سايت خود را با اين چک ليست مقايسه کنيد تا تمامي موارد را در آن به کار برده باشيد.

تهيه ايميل نهايي

  • آيا اصلاحات لازم را انجام داده ايد
  • آيا کپي خود را فرمت کرده ايد ؟
  • آيا تمامي لينک ها را بررسي کرده ايد – آيا لينک هاي مورد نظر فعال هستند و قرار است در مکان مناسب خود ارائه شوند؟
  • آيا تمامي تصاوير در مکان مناسب قرار گرفته اند؟
  • آيا سي تي اي ها به طور مناسب کدگذاري شده اند؟
  • آيا فونت استفاده شده به اندازه اي بزرگ است که در تمامي مرورگر ها مانند دستگاه هاي موبايل نيز به راحتي خوانده شود؟
  • آيا زبان به کار رفته براي مخاطبان هدف مناسب است؟
  • آيا موضوع مورد نظر با محتواي ايميل هم خواني دارد؟
  • آيا متن به کار رفته قبل Header طراحي سايت خوب و آموزنده است؟
  • آيا کدهاي رديابي را به درستي تنظيم کرده ايد؟
  • آيا خبرنامه ايميل داراي اندازه و عنوان مطلوب است ؟
  • آيا خبر نامه ايميل خود را به غير از کروم در مرورگر هاي ديگر مانند اينترنت اکسپلورر نيز تست کرده ايد؟
  • آيا ايميل را در ميان ارائه دهندگان ايميل نيز تست کرده ايد؟
  • آيا ايميل را در ميان پلتفرم‌هاي مختلف موبايل نيز تست کرده ايد؟
  • آيا ايميل خود را از طريق Spam Checker نيز تست کرده ايد؟
  • آيا نسخه ايميل را براي خودتان نيز ارسال کرده ايد؟

ايميل را تجزيه و تحليل کنيد

پس از بررسي تمامي موارد، زمان آن نيست که به خود استراحت دهيد؛ بلکه وقت آن است که ايميل مورد نظر را تحليل کنيد. البته، انجام اين مرحله قبل از دريافت فيدبک ها و جزئيات با ارزش کمي زمان بر است. به ياد داشته باشيد که همواره فضاي خالي براي رشد و بهبود استراتژي بازاريابي وجود دارد. اگر شما نيز روش ها و راه هايي را براي بهبود خبرنامه ايميل مي شناسيد، با ما در ميان بگذاريد

منبع : https://whitewolfteam.com/blog/web-design/email-newsletter-checklist-part-three/

دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *