نحوه ايجاد و تاييد خبر نامه ايميل قبل از ارسال ( قسمت دوم )

محتواي ايميل

هدف در اين قسمت مشخص کردن نوع محتوا است.
اگر قصد ارسال به روز رساني ساده خبرنامه خود در طراحي سايت راداريد، تنها کافي است موارد زير را به ايميل خود بيافزاييد.

عنوان، تصوير، لينک هاي مربوطه و موارد گزيده.

اگر محتواي مورد نظر از نوع کمپين ايميل است که هدف آن افزايش CTR طراحي سايت است ، بنابراين نياز است تا نگاه ويژه‌اي به بخش انگيزشي و CTA ها داشته باشيد. موارد به کار رفته در بخش بدنه ايميل بستگي به شخص خودتان دارد. با اين وجود، برخي بخش ها براي تمامي برنامه هاي ايميل ضروري و مشترک هستند:

  • هويت برند. اين بخش مي‌تواند لوگوي طراحي سايت يا نام برند شما باشد. بهتر است در تمامي خبرنامه‌هاي ايميل خود اين بخش را در نظر بگيريد.
  • ناوبري يا Navigation کوچک طراحي سايت . اين بخش معمولا در امامي خبرنامه‌هاي ايميل مورد استفاده قرار مي‌گيرد و شامل لينک يا پيوندي به بخش مورد نظر در وب سايت شما است.
  • پيوند يا لينک وب سايت شما
  • بهتر است آدرس يا لينک شبکه هاي اجتماعي خود را در پايين صفحه طراحي سايت قرار دهيد.
  • اشتراک گذاري. اگر حقايق پيشنهادات جالبي در خبرنامه ايميل خود داشته باشيد، خوانندگان بايد فرصتي براي به اشتراک گذاشتن آن با ديگران داشته باشند.
  • اطلاعات تماس: شامل اسکايپ، تلگرام، واتساپ وايبر يا لينکي به قسمت چت آنلاين در وب سايت شما باشد.
  • آدرس حقيقي يا فيزيکي. اين نوع از اطلاعات مي‌تواند با وجود شبکه‌هاي اجتماعي منسوخ شده باشد، اما با اين وجود ملاقات رودررو با مشترکان مي‌توانند يکي از بهترين راه‌ها براي افزايش محبوبيت و هويت برندتان نباشد. بنابراين نياز است تا اين بخش را نيز در خبرنامه ايميل طراحي سايت خود بگنجانيد.
  • لينک به وب پيج
  • لينک به نسخه متن ساده. اين بخش يکي از مهم ترين بخش ها در خبرنامه ايميل است، زيرا مانند پشتيباني براي خبرنامه ايميل شما است.
  • پيوند Unsubscribe به خوانندگان و مشترکان اجازه مي دهد از دريافت ايميل هاي آتي خودداري کنند.
  • نشانه هاي شخصي. اين گزينه براي افرادي که از نرم افزارهاي بازاريابي پيشرفته استفاده مي کنند کاربرد دارد. درست مانند محتواي هوشمند، اين گزينه به شما کمک مي کند تا خبرنامه ي طراحي سايت شما حالت شخصي تر و جذاب تر داشته باشد.
  • تصاوير بهينه شده. عکس ها و آيکون ها درست مانند آهنربا هستند – اين عوامل قابليت اين را دارند که توجه مشترکان را به خود جلب کنند. و به همين دليل نياز است تا بر روي اين مورد تمرکز کنيد. استفاده از تصاوير زياد باعث مي‌شود خبرنامه ايميل شما سنگين و خسته کننده به نظر برسد، در حالي که عدم وجود تصوير نيز خبرنامه شما را به طور کلي از بين مي‌برد. همواره به ياد داشته باشيد تا تصاوير خود را بهينه سازي کنيد: هيچ فردي تمايل ندارد تا ايميلي سنگين دريافت کند.
  • Alt text يا متن جايگزين. اگر خبر نامه ايميل طراحي سايت شما داراي تصوير است، بنابراين بايد متن جايگزين نيز داشته باشيد. زيرا تمامي اين موارد به يکديگر متصل هستند. درست مانند نسخه ساده اي از تصوير، متن جايگزين نيز مي تواند در صورت عدم بارگذاري مناسب تصوير، توضيحات آن را براي خوانندگان نشان دهد.
  • سرفصل هاي واضح و جذاب
  • زبان عملياتي در صورت نياز
  • پيوند و لينک هاي مورد نياز به صفحه لندينگ، مقالات، آموزش و راهنمايي.
  • Call to Action. حتي اگر در ايميل هاي تبليغاتي خود محصول خاصي را معرفي نمي کنيد، بايد اين بخش را در خبرنامه ايميل خود بگنجانيد. دکمه ها (Buttons) بايد در تضاد با عناصر پس زمينه و پيش زمينه باشند.
  • آخرين مورد، کد رديابي است (Tracking code). در اين بخش، جادوي تحليل و بهبود استراتژي بازاريابي شروع به کار مي کند. بنابراين فراموش نکنيد تا کدهاي رديابي طراحي سايت را به طور مناسب تنظيم کنيد.

به غير از موارد ذکر شده، موارد بسيار زياد ديگري نيز هستند که بايد آن ها را در نظر بگيريد، اما مواردي که ذکر شد جزو مهم ترين آن هاست
آيا شما تمامي موارد بالا را در قسمت بدنه ايميل خود در نظر مي گيريد؟

منبع : https://whitewolfteam.com/blog/web-design/email-newsletter-checklist-part-two/

دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *