کد هاي HTML و عوامل موفقيت موتورهاي جستجو

HTML کد پايه اي است که براي ايجاد صفحات وب مورد استفاده قرار مي گيرد. موتورهاي جستجو مي توانند سيگنال هاي رتبه بندي را از عناصر خاص HTML برگزينند. ما در اين مقاله به برخي از مهمترين عناصر HTML که به شما براي رسيدن به سئو کمک مي کند اشاره مي کنيم.

تگ Title در HTML

تصور کنيد که 100 کتاب مختلف نوشته ايد و به همه آن ها عنواني مشابه اختصاص داديد. چگونه کسي مي فهمد که کتاب هاي شما در مورد موضوعات مختلف است؟
يا تصور کنيد که 100 کتاب مختلف نوشته ايد، در حالي که عناوين مختلفي دارند، اما عناوين بسيار توصيفي نبودند – مثلا تنها درحد يک يا دو کلمه. باز هم چطور افراد در يک نگاه متوجه مي شوند، موضوع کتاب هاي شما در چه رابطه اي است؟
Title ها در HTML همواره مهمترين سيگنال هاي HTML هستند که موتورهاي جستجو براي درک آنچه در مورد يک صفحه است، دارند. عناوين بد در صفحات شما مانند عناوين کتاب بد در مثال هاي بالا هستند. در حقيقت، اگر عناوين HTML شما بد يا غير توصيفي باشند، Google آنها را تغيير مي دهد.
بنابراين در مورد آن کلماتي که اميدوار هستيد صفحات شما ظاهر شود، با تکيه بر تحقيقات کليدي که قبلا انجام داده ايد، فکر کنيد. سپس عناوين منحصر به فرد و توصيفي را براي هر يک از صفحات خود طراحي کنيد.

تگ Meta Description در HTML

تگ Meta Description يا همان تگ توضيحات، يکي از قديمي ترين عناصر پشتيباني شده توسط HTML است، که به شما امکان مي دهد تا نشان دهيد که صفحاتتان در ليست هاي جستجو چگونه توصيف شود. اگر عنوان HTML معادل عنوان يک کتاب باشد، مي تواند مانند توضيحات بيشتر براي رفع ابهام که در پشت جلد کتاب است، عمل کند.
برخي سئو کاران ادعا مي کنند که تگ Meta Description “عامل رتبه بندي” نيست و در واقع به بالاتر رفتن صفحات شما کمک نمي کند. در عوض، اين يک «عامل نمايشي» است، يعني اگر صفحه شما بالا آمد به شما کمک مي کند که چطور ديده شويد. اين منطق از لحاظ فني، درست است و يکي از دلايلي است که ما تصميم گرفتيم اين تگ را به عنوان عوامل موفقيت بدانيم نه عواملي براي رتبه بندي.
توضيحات متا شامل کلمات کليدي مورد جستجو (به شکل پررنگ) ممکن است نظر کاربر را جلب کند. يک توصيف خوب و متشکل از کلمات کليدي مي تواند به «فروش» شما نيز کمک کند که نتيجه آن نيز تعداد کاربران بيشتر است. و هر دو مي توانند به کليک هاي اضافي به سايت شما منجر شود. به همين ترتيب، تگ Meta Description يا توضيحات متا به عنوان عامل موفقيت محسوب مي شود.
داشتن تگ توضيحات تضمين نمي کند که توضيحات مدنظر شما واقعا مورد استفاده قرار گيرد. موتورهاي جستجو ممکن است توصيف هاي مختلفي بر اساس آنچه که معتقدند مربوط به يک جستوجوي خاص، به نمايش بگذارند. اما با داشتن آن، اين احتمال را افزايش دهيد که آنچه شما ترجيح مي دهيد ظاهر خواهد شد. درج تگ توضيحات کار ساده ايي است، پس از آن غافل نشويد.

داده هاي ساختاري

در پشت صحنه، سايت ها مي توانند از نشانه گذاري خاص (کد) استفاده مي کنند که باعث مي شود کار موتورهاي جستجو براي تفکيک جزئيات محتوا و ساختار صفحه، آسان تر شود.
نتيجه داده هاي ساخت يافته اغلب گوگل به عنوان يک «قطعه غني» مي نامد، يک ليست جستجو است که داراي زنگ و سوت اضافي است قطعا براي کاربران جذاب تر و مفيد تر است. شايع ترين بخش غني که احتمالا آن را در نتايج جستوجوي گوگل زياد مشاهده کرده ايد، بررسي رتبه بندي يا همان ستاره هاي چشم نواز است.
با اين حال استفاده از داده هاي ساختاري يک عامل رتبه بندي مستقيم نمي باشد، اين امر به وضوح عامل موفقيت است. يک ليست با يک قطعه غني احتمال دريافت کليک بيشتري را دارد.

تگ Head در HTML

عنوان ما را در بالاي صفحه ببينيد. پشت صحنه آن، کد HTML است که براي ايجاد آن از تگ Head استفاده شده است. در اين مورد، ما از تگ H1 استفاده کرده ايم.

حال به زير عنوان ها در صفحه توجه کنيد؟ آن ها نيز از تگ هاي Head استفاده مي کنند. هر کدام از آنها در “سطح” بعدي هستند، براي مثال h2,h3,…
برچسب هاي Head يک راه رسمي براي شناسايي بخش هاي کليدي يک صفحه وب است. موتورهاي جستجو به مدت طولاني از آنها به عنوان سرنخ هايي براي آنچه در يک صفحه است، استفاده مي کنند. اگر کلمات کليدي و کلمات مورد نظر شما در تگ هاي Head قرار گيرند، احتمال پديدار شدن وب سايت شما در جستجو در اين کلمات افزايش مي يابد.
به طور طبيعي اين دانش باعث شده که بعضي از مردم در استفاده از آن زياده روي کنند. و گاهي يک پاراگراف کامل را در برچسب هاي Head قرار مي دهند. اين کار به شما کمک نمي کند. برچسب هاي Head براي آسان خواندن کاربران و موتورهاي جستجو درنظر گرفته شده.
برچسب هاي سرصفحه زماني مفيد هستند که ساختار منطقي (يا طرح کلي) را به يک صفحه بازتاب دهند. اگر يک عنوان اصلي داريد، از يک برچسب H1 استفاده کنيد. و در زيرشاخه هاي مربوطه از برچسب H2 استفاده کنند. و همين طور به ترتيب پيش رويد.

منبع : https://whitewolfteam.com/blog/seo/html-code-search-engine-ranking/

دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *