گوگل چه چيز هايي را به عنوان صفحات واسط تشخيص مي دهد ؟
آيا شما داريد صفحات واسط براي سئو مي سازيد ؟
سايت Search Engine Land اين شفاف سازي ها را از طرف گوگل به سئو کاران توصيه مي کند :
گوگل مي گويد اگر مي خواهيد بدانيد صفحات شما براي سئو واسط هستند يا خير ، اين سوال ها را از خود بپرسيد :
- آيا هدف سئو و جذب کاربران به سمت بخش هاي مفيد و متناسب سايت شماست ؟
- يا آيا آن ها از تجربه کاربري سايت شما به درستي استفاده مي کنند ؟
- آيا صفحات از قبل تعيين شده اند تا براي سئو در کلمات عمومي رتبه بگيرند يا صفحات شامل اطلاعات خاصي است ؟
- آيا صفحات شامل قسمت هاي مختلف مثل محصولات ، موقعيت هاي مکاني براي دريافت ترافيک بيشتر در سئو است ؟
- اين صفحات صرفا براي دريافت ترافيک ساخته شده است و به دليل نداشتن محتواي مفيد باعث ترک کاربران مي شود ؟
- اين صفحات سئو مثل يک جزيره است ؟
- دسترسي به آن ها از ساير قسمت ها سخت يا غير ممکن است ؟
Barry Schwartz از Seroundtable اين موضوع را در سئو ادامه مي دهد :
خوب ، يک صفحه ، واسط خواهد بود اگر شما مجموعه اي از آن صفحات داشته باشيد که :
کلمات کليدي را پر تکرار در آن استفاده کرده باشيد .
من فکر مي کنم اگر شما روي يک هدف براي يک صفحه از سئو تمرکز کنيد بيشتر از آن است که :
من مي خواهم براي اين کلمات کليدي مختلف رتبه سئو يگيرم .
اين کار ياعث مي شود صفحه شما به عنوان يک نتيجه سئو نمايش داده شود .
در حالي که اگر شما يک ليست از کلمات کليدي سئو داشته باشيد و بگوييد مي خواهم براي هر کرام صفحه جدا داشته باشم
و هر کدام از صفحات براي دو يا سه تا از اين کلمات کليدي باشد اين به آن معني است که :
شما داريد صفحاتي مي سازيد که شامل کلمات کليدي جهت دار است
که ما اساسا به آن ها به چشم واسط نگاه مي کنيم .
منبع : https://whitewolfteam.com/blog/seo/seo-tutorial-in-2019-part-fourteen-2/