سئو

سئو به منظور بهينه سازي موتور جست و جو به کار ميرود که در واقع عمل افزايش کيفيت و کميت ترافيک وب سايت از طريق نتيجه ي بهينه شده ي موتور جست و جو مي باشد.

سئو چگونه بررسي مي شود ؟

براي درک معناي واقعي سئو بخش هاي مختلف ان را بررسي ميکنيم:

کيفيت ترافيک سايت

شما ميتوانيد تمام بازديد کننده هاي جهان را جذب کنيد اما اگر انها از سايت شما بازديد ميکنند به خاطر اينکه گوگل به انها گفته است که شما يک منبع کامپيوتر هاي شرکت )Appleسيب) هستيد در حالي که شما فقط يک کشاورز فروشنده ي سيب هستيد، ترافيک سايت شما با کيفيت نيست.در عوض شما مي خواهيد بازديد کننده هايي را جذب کنيد که به دنبال محصولي که شما ارائه مي دهيد هستند.

کميت ترافيک سايت

زماني که شما بازديد کننده هاي مناسب را از طريق موتور جست و جو جذب کرديد، ترافيک بيشتر سايت اهميت پيدا مي کند و ترافيک بيشتر سايت بهتر است.

نتايج بهينه شده

تبليغات قسمت چشمگيري از بسياري از صفحات نتايج موتورهاي جست و جو را پر ميکنند. نتيجه هاي بهينه شده نتايجي هستند که هزينه اي در قبال انها پرداخت نمي شود.

سئو چگونه کار ميکند؟

ممکن است فکر کنيد موتور جست و جو يک وب سايت است که در ان يک سوال را در قسمتي تايپ مي کنيد و گوگل، ياهو، بينگ و يا هر موتور جست و جوي ديگري که استفاده مي کنيد به طور جادويي يک ليست طولاني از صفحه هاي اينترنتي که مي توانند جواب سوال شما را بدهند به شما نشان مي دهد. هر چند اين تفکر درست است اما تا به حال فکر کرده ايد چه چيزي پشت ان ليست جادويي وب سايت ها وجود دارد؟ سئو به اين صورت کار ميکند که گوگل(يا هر موتور جست و جوي ديگري) يک ربات کرال(رباتي که سايت ها را به صورت مرتب بازديد ميکند) دارد که اطلاعات را در مورد تمام محتوايي که مي تواند پيدا کند، جمع ميکند.کرال ها به کمک موتور جست و جو يک ليست مي سازند،سپس به ان ليست از طريق يک الگوريتم که تمام داده ها را با پرسش شما تطبيق مي دهد، اطلاعات اضافه مي کنند. در الگوريتم موتور جست و جو فاکتور هاي زيادي جاي مي گيرند که بخش (SE‌ (search engine از کلمه ي SEO مي باشد.بخش (O (optimization مربوط مي شود به وارد کردن محتوي در سايت ها به طوري که موتور هاي جست و جو بتوانند ان محتوي را به درستي درک کنند تا کساني که از طريق جست و جو کردن وارد سايت مي شوند، مطلب مورد نظر خود را بيابند. بهينه سازي شکل هاي مختلفي دارد،براي مثال مي توان به استفاده ي صحيح از تگ هاي عنوان و توضيحات متا وذکر کردن لينک هاي داخلي در صفحه هاي پر بازديد سايت اشاره کرد.

ياد گيري سئو:

اين مطلب از سايت به شما کمک مي کند هر چيزي که درباره ي سئو ميخواهيد فرا بگيريد اما اگر شما يک مبتدي هستيد، به شما پيشنهاد ميکنيم مطالب قبلي سايت در اين مورد را مطالعه کنيد.

طراحي سايت سازگار با سئو :

وقتي که اماده شديد تا قدم در راه سئو بگذاريد نوبت ان است که تکنيک هاي سئو سايت را اجرا کنيد، هرچند محصولي که شما ارائه ميکنيد جديد باشد يا يک محصول قديمي که شما ان را اصلاح کرده ايد.

بهبود محتوي سايت:

يک سايت زماني به يک سايت واقعي و خوب تبديل مي شود که داراي مطالبي براي ارائه دادن باشد.سئو براي محتوي سايت در شاخه ي مجزايي بررسي ميشود که جداگانه به ان پرداخته ايم.اگر شما به اطلاعات بيشتري در مورد کلمات کليدي،چگونگي نوشتن سئو دوستانه و تگ هاي مرتبط نياز داريد به مقالات ديگر مراجعه کنيد.

سئويOn-site (سئوي داخلي)

تا به الان در مورد محتوي درون صفحه اطلاعاتي فراگرافته ايد.حال نوبت ان است که به طور دقيق با robot.txt. اشنا شويم.

سئوي مربوط به لينک:

سعي کنيد تمام اطلاعات لازم در مورد لينک ها، از کلمات لينک دار (anchor texts) گرفته تا ري دايرکت ها را مطالعه کنيد.اين اطلاعات به شما کمک ميکنند تا بدانيد چگونه و چه زماني از لينک هاي nofollow استفاده کنيد ويا اينکه بک لينک گذاري در وبلاگ هنوز کاربرد دارد يا خير.

بهينه سازي هاي ديگر:

به شما تبريک مي گوييم!شما تمام جزئيات ابتدايي در مورد سئو را فرا گرفته ايد و براي يادگيري موضوعات پيشرفته تري اماده شده ايد.اطمينان حاصل کنيد که ترافيک سايت شما از طريق بازديد واقعي کاربران افزايش پيدا مي کند.سپس مي توانيد سايت خود را به کمک سئوي بين المللي، جهاني کنيد و يا سئوي محلي داشته باشيد.

تحول سئو:

الگوريتم موتور هاي جست و جو به طور پي در پي در حال تغيير هستند و سئو کار ها عملکرد خود را مطابق با اين تغيرات تغيير مي دهند.بنابراين اگر فردي در مورد سئو به شما توصيه اي کرد که منطقي نبود مقالات طبقه بندي شده ي سئو را مطالعه کنيد.

منبع : https://whitewolfteam.com/service/seo/

دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *