عوامل موفقيت در موتور هاي جست و جو

سه گروه اصلي تحت پوشش موتور هاي جستجو که از عوامل موفقيت در سئو مي باشند، به شرح زير است:

  • On-the-page SEO
  • Off-the-page SEO

تاکتيک هاي بالا اوردن وب سايت

هر گروه حاوي زير مجموعه هايي هستند، که در اين مقاله توضيحات کاملي در رابطه با آن ها داده شده است. اين زير مجموعه ها حاوي يک يا چند فاکتور مستقل SEO با ميزان اعتبار و اهميت مخصوص به خود هستند.
بهينه سازي موتور هاي جستجو مانند شروع يک فرايند جديد به نظر مي رسد اما علم به آن وجود دارد. در زير برخي از عوامل مهم رتبه بندي و بهترين شيوه هايي هستند که مي تواند به موفقيت موتور هاي جستجوگر و جست و جوگر ها منجر شود.
On-the-page SEO شامل محتوا، معماري و تگ هاي html است:

محتوا

کيفيت محتوا

تحقيق در رابطه با ميزان جست و جوي کلمات کليدي

ميزان استفاده از کلمات کليدي در متن

به روز رساني محتوا

Vertical (تمرکز بر روي موضوعي خاص)

پاسخ سريع به جست و جوگر

معماري

ربات هاي گوگل

دارا بودن ورژن موبايل

عدم تقليد و تکرار

سرعت

نام دامنه

امنيت

HTML

تگ Title يا عناوين

تگ Meta Description يا توصيفات

داده هاي ساختار

تگ Head يا سرتيتر ها

Off-the-page SEO شامل صداقت، لينک ها، عوامل شخصي و اجتماعي مباشد:

صداقت

قدرت

تعامل

سابقه

لينک ها

کيفيت لينک ها

متن مطلوب درج شده براي پيوند

تعداد لينک ها

پرهيز از لينک هاي خريداري شده

SPAM ها

عوامل شخصي و اجتماعي

کشور و محل سکونت شما

تاريخچه شخصي

ميزان به اشتراک گذاري وب سايت

مقياس عوامل رتبه بندي در جستجو

تمامي عواملي که در قسمت بالا به اختصار توضيح داده شده است مي تواند فاکتور مهم و ارزشمندي براي بهينه سازي وب سايت شما باشد. ما اين عوامل را از نظر ارزش رتبه بندي کرديم ودرجه اهميت آن ها را با رنگ هاي متمايز براي شما قابل فهم کرديم. لازم به ذکر است که عوامل مهم گوگل تقريبا 200 فاکتور را شامل مي شود که ما در اين مقاله به مهم ترين آنها پرداختيم.

عوامل سئو به صورت ترکيبي کار مي کنند

هر يک از عوامل سئو به تنهايي نمي توانند رتبه شما را در موتور هاي جست و جو تضمين کنند. اگر يک صفحه داراي محتواي بي کيفيت باشد، داشتن يک عنوان عالي مفيد واقع نخواهد بود. با داشتن حجم بالايي از پيوندها و لينک ها، در صورتي که کيفيت چندان خوبي نداشته باشند، قطعا کمکي به شما نخواهند کرد. داشتن چندين عامل مثبت مي تواند شانس موفقيت وب سايت شما را افزايش دهد، در حالي که حضور عوامل منفي مي تواند اين احتمال را کاهش دهد.

عوامل موفقيت بر On-the-page SEO

فاکتورهاي رتبه بندي On-the-page SEO فاکتور هايي هستند که تقريبا به طور کامل تحت کنترل خود مالک وب سايت هستند. براي مثال، چه نوع محتوايي را منتشر مي کنيد؟ آيا از اهميت تگ هاي HTML که به موتورهاي جستجو و حتي کاربران کمک مي کند تا نتايج بهتري داشته باشند اطلاعي داريد؟ آيا مي دانيد معماري سايت شما چگونه به موتورهاي جستجو کمک مي کند يا چگونه مانع پيشرفت وب سايت شما مي شود؟

عوامل موفقيت بر Off-the-page SEO

فاکتورهاي رتبه بندي Off-the-page SEO فاکتور هايي هستند که مستقيما توسط ناشران و صاحبان وب سايت کنترل نمي شود. موتورهاي جستجو از اين عوامل نيز استفاده مي کنند، زيرا آنها ياد گرفته اند که تکيه بر سيگنال هاي تحت کنترل مالک وب سايت به تنهايي نمي تواند فاکتور اصلي باشد و بهترين نتايج را ارائه دهد. به عنوان مثال، برخي از مالکين وب سايت ها ممکن است سعي کنند خودشان را نسبت به آنچه که در واقع هستند بيشتر مطرح کنند!
با وجود ميلياردها صفحه وب تنها تکيه کردن به On-the-page SEO کافي نبوده و نتايج جست و جو را بهينه نمي کند. پس سيگنال هاي بيشتري براي تخمين بهترين صفحات مختص به هر جستجو خاص مورد نياز است.

تاکتيک هاي رتبه بندي و سئو

موتورهاي جستجو مي خواهند به انجام جستجوگرها را مردم بسپارند زيرا مي توانند به بهبود نتايج جستجوي خود کمک کنند. موتورهاي جستجو انتشار پست هاي وبلاگ و ويديوها را براي تشويق تکنيک هاي خاص SEO ارائه داده اند.
با اين حال، برخي از تکنيک ها از نظر موتورهاي جستجو “SPAM” يا “BLACK HAT” هستند که مي تواند باعث کاهش رتبه شما شود يا اينکه صفحات شما را به طور کامل از نتايج جست و جو حذف کند.
نقض ها معمولا تاکتيک هاي عمومي هستند که به معناي فريب دادن يا دستکاري درک يک موتور جستجوگر از ارتباط واقعي و اقتدار يک وب سايت است.

منبع : https://whitewolfteam.com/blog/seo/types-of-search-engine-success-factors/

دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *