4 . استفاده از نشانه هاي جهت دار
تجربه کاربري يا UX فراتر از چيزي است که شما بخواهيد آن را به طراحي سايت خود ارتباط دهيد .
هر تعاملي که مشتري با برند شما داشته باشد در ديد کلي آن ها نسبت به شما تاثير مي گذارد .
نشانه هاي جهت دار مي تواند به شما کمک کند که UX طراحي سايت خود را بهبود بخشيد و مشتريان خود را به دنبال چيزي که هستند برسانيد .
براي مثال ، طراحي جلوي يک مغازه بايد شامل نشانه هاي مستقيمي باشد که مشتري وارد مغازه شما شود .
يک فلش بزرگ جلوي در مغازه بگذاريد که مشتري را به بخش هاي مهم فروشگاه شما هدايت کند .
به طور مشابه ، شما مي توانيد براي هدايت مشتريان خود به بخش هاي مورد نظر طراحي سايت از نماد هاي جهت دار استفاده کنيد .
به عنوان مثال اگر محصول جديدي يا پيشنهاد خريدي داريد مي توانيد به آن اشاره کنيد .
نماد هاي جهت دار در طراحي سايت باعث ايجاد ترافيک در صفحات مختلف طراحي سايت مي شود .
شما مي توانيد از نماد هاي جهت داري که فکر مي کنيد روي احساس کاربران در طراحي سايت تاثير مي گذارد استفاده کنيد و آن ها را وادار به انجام عملي کنيد .
براي مثال ، يک فلش قرمز از ويدئو ي معرفي به دکمه ” همين الان خريد کنيد ” مي تواند تاثير گذاري به سزايي در طراحي سايت داشته باشد .
شما مي توانيد از هر نوع فلش که دوست داريد استفاده کنيد يا حتي مي توانيد از متن نيز براي هدايت کاربران بهره گيريد . براي مثال از متن ” برو پايين ” بهره گيريد .
با استفاده از اين نماد ها شما کاربران را به جايي که دوست داريد هدايت مي کنيد .
5 . درک روش هاي طراحي نوين
آپديت بودن در هر شغلي مخصوصا طراحي سايت يا طراحي يک فروشگاه يکي از امور حياتي است .
اگر در مورد مشتريان هدف خود اطلاعات داشته باشيد و آن ها را به خوبي بشناسيد باعث مي شود طراحي سايت محبوبي را انجام دهيد .
علاوه بر اين که شما بايد در طراحي سايت آپديت باشيد و جديد ترين متد ها را بلد باشيد ، شما مي توانيد روي بخش هايي که برند شما را معرفي مي کنند تمرکز بيشتري انجام دهيد .
براي مثال مي توانيد لوگو ي خود را تغيير دهيد و بکگراند آن را از بين ببريد تا بکگراند اصلي سايت خودش را نشان دهد . همچنين به تايپوگرافي آن نيز دقت داشته باشيد .
اين مسئله به کاربر کمک مي کند که بداند چرا وارد آن صفحه از طراحي سايت شده است و با هدف اصلي شما که پشت کلماتتان مخفي شده است آشنا مي شوند .
مشتريان انتظار دارند که شما علايق آن ها را بدانيد و متوجه باشيد که آن ها از برند شما چه مي خواهند .
دنبال کردن روش هاي به روز طراحي سايت و فرهنگ جديد آن به شما اجازه مي دهد که نياز هاي مشتريان و کاربران را درک کنيد و دريابيد که به چه چيزي نياز دارند .
علاوه بر اين ها شما مي توانيد با مطالعه وبلاگ ها ، شبکه هاي اجتماعي و … با نياز هاي آن ها کاملا آشنا شويد .
منبع : https://whitewolfteam.com/blog/web-design/tips-to-improve-user-experience-part-four/